Afgelopen vrijdag was het tijd voor de tweede live-dag van de opleiding. Ongelofelijk hoe snel de tijd vliegt.

Leuk om iedereen weer te zien, je zit tenslotte toch altijd in je uppie thuis aan de pc te werken. We hebben veel ideeën en tips uitgewisseld, maar vooral ervaringen gedeeld. Mooi hoe iedereen dezelfde opleiding doet en er haar eigen draai aan geeft. Welke richting ga je op? Wie is je ideale klant? En hoe zet je jezelf in de markt?

Tijdens deze live-dag kregen we ook de Masterclass Sympathiek Verkopen door Nicolette Heijnsbroek. Ik was erg benieuwd, want “verkopen” vind ik toch altijd wel een dingetje… Opdringerig, ongewenst en bloedirritant zijn namelijk de eerste dingen die in mijn hoofd opkomen als ik denk aan “verkopen”.
Maar dat is natuurlijk de allerlaatste associatie die ik wil oproepen bij mijn potentiële klanten.

Nicolette heeft ons in een ontspannen en leerzame dag uitgelegd waar je op moet letten, wat je juist wél en wat vooral níet moet doen. Door te focussen op de hulpvraag van je klant, en enkel te willen helpen, laat je het verkoop-aspect eigenlijk juist varen. Mooie gedachte en inderdaad een veel prettigere manier om in contact te treden.

De hele dag zijn we bezig geweest. Oefeningen, rollenspellen en een hoop hilariteit.

Al met al een hele waardevolle dag. Laat die klanten maar komen!