Ken je dat? Heb je een prachtige website… wordt ie nauwelijks bezocht. En als ie wel bezocht wordt, levert het je geen klanten op. Dat is natuurlijk niet wat je wilt.

Om te zorgen dat je website goed gevonden wordt, is het belangrijk om te zorgen dat deze SEO-proof is. Google moet blij worden als ie op jouw website komt. Maar nog belangrijker, je klanten moeten blij worden als ze jouw website bezoeken.

Vroeger was Search Engine Optimization, oftewel zoekmachineoptimalisatie, een kwestie van wat tagjes toevoegen en vooral de zoekwoorden heel vaak terug laten komen in de tekst. Gevolg: websites met teksten die niet uitnodigen om verder te lezen en die absoluut niet zorgen voor blije bezoekers.

foto via SEOguru.nl

De techniek ontwikkelt zich razendsnel en de algoritmes van Google worden zo vaak aangepast, dat deze trucjes niet meer werken.

Om toch te zorgen dat je website goed gevonden kunt worden, is het dus belangrijk SEO op een goede manier toe te passen. Hierin heb ik me de afgelopen weken verdiept met de online trainingen van Alain Sadon van SEOguru

Tijdens deze trainingen heb ik geleerd om SEO goed toe te passen bij het schrijven van teksten, maar ook om de technische achterkant van een website te optimaliseren. Geweldig interessante materie en ik kijk er dan ook naar uit om dit in de toekomst voor al mijn klanten te kunnen inzetten.